loading...
rsh-school
اولین بازی انلاین اتوموبیل رانی

ازدیاد صد و پنج میلیونی جمعیت آمریکا تا سال 2060 در پی مهاجرت

محققان تأثیرات مهاجرت بر اقتصاد و کیفیت زندگی در آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار می دهند

 

 


نویسنده: جفری توماس
عضو هیئت تحریریه یو. اِس. اینفو

واشنگتن – از زمان بنیاد ایالات متحد، میزان رشد جمعیت آن تا حدی بوده است که بنا بر گفته دانشمندان در تاریخ بشر سابقه نداشته است. برخی بر این اعتقادند که این رشد فزاینده موجب شده است ایالات متحده در ردیف مرفه ترین کشور های جهان قرار بگیرد. اما بعضی دیگر، به عنوان اثرات منفی رشد سریع جمعیت، به تراکم، پراکندگی مراکز شهری، ترافیک، آلودگی هوا، کمبود فضا های باز و آزاد سازی فزاینده ی گاز های گلخانه ای اشاره می کنند.

گزارش جدیدی حاکی از این است که میزان مهاجرت جاری، تا سال 2060، 105 میلیون نفر به جمعیت آمریکا اضافه خواهد کرد.
این گزارش، 100 میلیون بیشتر: برنامه ریزی تأثیرات مهاجرت بر جمعیت آمریکا، از سال 2007 تا سال 2060 ، توسط استیون کاماروتا، رییس پژوهش های مرکز مطالعات در امور مهاجرت تهیه شده، که یک مؤسسه تحقیقاتی مستقل است. کاماروتا برآورد های خود را بر اساس داده های اداره آمار و پیش بینی های این اداره در مورد میزان موالید و مرگ و میر تنظیم نموده است.
طبق این گزارش، هر ساله 1.6 میلیون مهاجر به صورت قانون و غیر قانونی در کشور اسکان می یابند و 350,000 تن این کشور را ترک می کنند. در نتیجه، سالیانه 1.25 میلیون تن به آمریکا وارد شده و در این کشور می مانند. در صورتی که مهاجرت به میزان جاری ادامه یابد، جمعیت آمریکا از 301 میلیون فعلی، به 468 میلیون در سال 2060 خواهد رسید، یعنی افزایشی برابر 167 میلیون (یا 56 درصد). مهاجران آینده و اولاد آن ها، معادل 105 میلیون تن (یا 63 درصد) به این جمعیت می افزایند.
مهاجرت به آمریکا در 5 دهه اخیر افزایش داشته است. چنانچه این روند ادامه یابد، در این گزارش پیش بینی شده که افزایش جمعیت مهاجران بیش از 105 میلیون تن خواهد بود.
در این گزارش نشان داده می شود که اگر مهاجرت حتا تأثیر عمیقی بر تعداد جمعیت کشور بگذارد، باز هم در کند کردن روند مسن شدن جامعه آمریکا تأثیر چندانی ندارد. بعضی از حامیان مهاجرت این طور استدلال کرده اند که شمار زیاد مهاجران، از مسن شدن جامعه، و عدم توازن میان تعداد کارمندان و بازنشستگان جلوگیری می کند.
طبق این گزارش، بیشتر افزایش جمعیت در پی مهاجرت های قانونی است. مهاجرت های غیر قانونی، تا سال 2060 ، موجب افزایش جمعیت به میزان 37.9 میلیون خواهد بود، و از سوی مهاجران قانونی، 67.4 میلیون تن به جمعیت اضافه خواهد شد.
کاماروتا گفت که به اعتقاد او، اصلی ترین سؤالی که به دنبال پیش بینی او مطرح می شود این است که داشتن جمعیت بیشتر و کشوری که دارای تراکم سکنه بالایی است، موجب چه منافع و ضرر هایی می شود.

"بعضی، ازدیاد جمعیت را با بدتر شدن کیفیت زندگی برابر می دانند، و تأثیر منفی آن را در اموری مانند آلودگی هوا، تراکم جمعیت، فقدان فضای باز، و بی نظمی می بینند. دیگران این برداشت را دارند که جمعیت زیاد موجب ایجاد امکانات بیشتر برای کار و کاسبی، کارگران و مصرف کنندگان است."
به نظر روی بک، مدیر عامل نامبرز یواِس اِی، یک سازمان غیر انتفاعی مستقل که مخالف سیاست های جاری فدرال در امر مهاجرت است، نتیجه این تحقیق کاملا ً "دلسرد کننده" و "تکان دهنده" است. بک، نویسنده موضوع ضد مهاجرت است. او می گوید، "آن صد میلیون نفر اضافه موجب تفاوت زیادی در کیفیت زندگی می شود." بک مهاجرت انبوه را نتیجه مستقیم سیاست های آمریکا تلقی می کند و آن را "برنامه تراکم سرکوبگرانه فدرال" می خواند.

با این حال، برای بن واتنبرگ، این برآورد ها حاکی از نتایج مثبت است. او می گوید، "میزان موالید در سراسر جهان رو به کاهش است" و من باب مثال از جمعیت رو به نقصان در اروپا، اورآسیا و آسیای شرقی صحبت به میان می آورد. واتنبرگ نویسنده تعداد کمتر: چه گونه کاهش جمعیت آینده ما را خواهد ساخت است. "تنها قدرت بزرگ جهان که دارای رشد جمعیت است، ایالات متحد می باشد. جهان به سوی کم نفوسی می رود."
بک و وانتبرگ در را بطه با این گزارش تازه، در میزگردی در باشگاه ناشنال پرس واشنگتن در 30 اوت، شرکت کردند.

ماهیت طولانی مدت ازدیاد جمعیت در ایالات متحده، از افزایش 75 برابری نسبت به سال 1790 ، عیان است؛ در آن سال طبق آمار، جمعیت این کشور کمتر از 4 میلیون نفر بود، و امروز این رقم به 301 میلیون نفر بالغ می شود. واتنبرگ معتقد است که این رشد جمعیت، رمز موفقیت آمریکا در پویایی بوده و می گوید مشارکت مهاجران در این امر تأثیر زیادی داشته است، به نظر او، مهاجران مردمانی وطن پرستند و این قبیل احساسات آن ها، حتا از آمریکایی های اصیل شدید تر است.
واتنبرگ، عضو ارشد مؤسسه آمریکن اینترپرایز، سازمان پژوهشی سیاست های واشنگتن، می گوید، "سن متوسط مهاجران جدید 29 سال است، و آن ها قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، به مدت چهل سال هزینه خدمات اجتماعی را خواهند پرداخت." او ادامه می دهد، "رمز موفقیت ما در جهانی شدن این است که می دانیم چه گونه مردم را باید جذب کرد."
کاماروتا معتقد است که طبق برآورد های او نشان داده می شود که جمعیت آمریکا حتا بدون در نظر گرفتن امر مهاجرت هم به طور قابل ملاحظه ای رو به ازدیاد است. از این گذشته، اثرات مهاجرت هم فزاینده است." مهاجران امروز، بازنشستگان فردا خواهند بود."
کاماروتا میزان رشد مهاجرت از زمان تصویب قانون مهاجرت در سال 1965 را در تاریخ آمریکا بی سابقه می داند. او می گوید، در پی دوره های قبلی مهاجرت ، دورانی نیز بود که میزان مهاجرت افت می کرد.
به موجب قانون مهاجرت سال 1965، سهمیه بندی به لحاظ ملیت از میان برداشته شد و راه را برای ورود تعداد کثیری از مهاجران کشور های غیر اروپایی، مخصوصا ً آمریکای لاتین و آسیا، باز کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 697
  • بازدید ماه : 844
  • بازدید سال : 8,459
  • بازدید کلی : 59,142
  • کدهای اختصاصی

    ساعت فلش

    خبرنگار
    ویدیو آپارات