loading...
rsh-school
اولین بازی انلاین اتوموبیل رانی
حامد اسدی و رضا محمدی و سعید ایمان پور بازدید : 166 یکشنبه 28 فروردین 1390 نظرات (0)

مصرف ماهی و لبخند همیشگی
اختلاف شگفت انگیزی در حدود 50 برابر ، در میزان افسردگی بین مردم کشورهای مختلف وجود دارد. برای نمونه میزان افسردگی در آمریکایها 5 درصد و در ژاپنی‌ها 0.1 درصد است. میزان بیماریهای قلبی در این کشورها مشابه است. بنابراین احتمال وجود عاملهای مشترک خطر در این جوامع ، منطقی به نظر می‌رسد.
جوزف هیبلن از موسسه ملی منع مصرف الکل در واک ویل (مریلند) مصرف ماهی در این زمینه را عامل موثری می‌داند. هیبلن میزان DHA را که اسید چرب ضروری موجود در ماهی است در افراد سالم اندازه گیری کرده است.

در افرادی که میزان DHA کمتر بود، بطور متقابل میزان ، سروتونین که یک ماده شیمیایی آرام بخش موجود در مغز است، نیز کمتر بود. به خوبی مشخص شده که میزان کم شدن سروتونین با افسردگی و تعدادی از اختلالات فکری دیگر در ارتباط است.داروهای ضد افسردگی نظیر پروزاک باعث افزایش ترشح سروتونین مغز می‌شوند. بنابراین خوردن ماهی به میزان فراوان نه تنها خطر بیماریهای قلبی را تا حد امکان کاهش می‌دهد، بلکه ممکن است برای جلوگیری از افسردگی نیز پیشنهاد شود.
خرمن طلا
دانشمندان نیوزلندی از گیاه خردل چینی برای استخراج طلای موجود در خاک استفاده می‌کنند. در این شیوه جدید ، پژوهشگران دانشگاه مارسی ، خاک پیرامون این گیاه را با تیوسیانات آمونیم (ترکیبی که اغلب برای استخراج طلا از سنگ معدن بکار می‌رود) می‌آمیزند. گیاهان مذکور ، طلا را در بافتهای خود جمع آوری می‌کنند. پژوهشگران معتقدند که اگر بهای طلا همچنان ثابت بماند، شیوه زیست معدنی آنها ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.
سلولهای ساق پای خرگوش کشفی جدید برای ترمیم سلولهای قلب
بیشتر ماهیچه‌های بدن پس از یک آسیب شدید خود را ترمیم می‌کنند. اما ماهیچه‌های قلب چنین نیستند. حمله قلبی ، تعدادی از سلولهای قلب را نابود می‌کند. بدون این سلولها قلب برای تلمبه زدن و رسانیدن خون به سراسر بدن ، نیروی کافی ندارد. بیماریهای قلبی ، از عوامل عمده مرگ و میرهای ناشی از بیماری در سراسر جهان هستند. نتایج تحقیقی که در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی انجام شده است، نوید بخش کشف روشی برای ترمیم سلولهای آسیب دیده قلب است.

در این تحقیق ، سلولهای استخوانی از پاهای عقب خرگوشهایی با قلب آسیب دیده ، برداشته و به قلب آنها تزریق کرده‌اند. در بیش از پنجاه درصد موارد ، سلولهای استخوانی رشد کرده‌اند و ویژگیهای قلب را به خود گرفته‌اند و هیچ نشانی از پس زدن نیز مشاهده نشد. مهمتر از اینکه این پیوندهای سلولی ، عمل تلمبه زنی را نیز بهبود بخشید. از آنجا که بافت استخوانی بطور طبیعی خود را ترمیم می‌کند. این عمل در پاهای عقب خرگوشها تاثیر سوئی به جا نگذاشت. خرگوشهای مذکور 6 هفته تحت نظر بودند.
تاثیر انسان بر آب وهوای جهان
دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که انسان بر آب و هوای جهان تاثیرات منفی بسیاری گذاشته است. تراکم فرایندهای گازی گلخانه‌ای در جو که موجب گرم شدن زمین شده است، احتمالا دمای زمین را تا سال 2100 ، دو درجه سانتیگراد افزایش خواهد داد. آب دریاها بالا خواهد آمد و وضعیت آب و هوا نامساعد خواهد شد. اما دانشمندان هشدار می‌دهند که بدلیل پیچیدگی وضعیت آب و هوا ، پیش بینی دقیق آثار تراکم گازهای گلخانه‌ای بسیار دشوار است. به موجب پروتکل کیوتو ، کشورهای توسعه یافته تا سال 2012 میلادی گازهای آلاینده را تا 5.2 درصد کاهش خواهند داد. با وجود این ، تراکم گازهای اتمسفر باقی خواهد ماند.

حامد اسدی و رضا محمدی و سعید ایمان پور بازدید : 186 یکشنبه 28 فروردین 1390 نظرات (0)

قديمي ترين آثاري كه از انسان هاي اوليه بدست آمده اسكلتي بوده كه در غاري در تانگانيا در آفريقا كه مربوط به ششصد هزار سال پيش مي باشد.

بلند ترين انسان معاصر شخصي بود به نام روبرت پرشيگ كه قدي حدود 2.70 متر بوده است. اين شخص در 15 ژوئيه 1940 در ميشيگان وفات يافت.

پر اولاد ترين مادران خانمي بوده است به نام فئودور والست كه 29 بار باردار شده است و 69 فرزند بدنيا آورد - خانمي به نام بتي هال كه 94 سال دارد دو نديده دارد تعداد فرزندان و نوه ها و نتيجه هاي او 256 نفر مي باشد.

پر وزن ترين نوزاد جهان در سوم ژوئن 1961 در جنوب تركيه متولد شد و 10.880 كيلوگرم وزن داشت - سبك ترين نوزاد جهان نيز در 1938 در انگلستان به دنيا آمد كه فقط 283 گرم وزن داشت.

طولاني ترين دوره حاملگي پستانداران در فيل هندي است كه حدود 2 سال و يك ماه است و كوتاه ترين دوره حاملگي متعلق به پستانداراني است به نام اوپوسوم كه حدود 12 روز است.

طولاني ترين عمر در بين پرندگان متعلق به كلاغ است كه تا حدود 100 سال عمر مي كند و طوطي نيز حدود 73 سال عمر مي كند.

بزرگترين تخم پرندگان از آن شتر مرغ كه حدود 1.67 كيلوگرم است و كوچكترين نيز متعلق به مرغ مگس خوار است كه تقريبا 14 ميلي گرم است.

در بين جانداران لاك پشت با بيش از 152 سال بلاترين سن را دارد و فيل اسيايي 78 سال و حرس و روباه حدود 50 سال و زنبور طلايي 6 هفته و پروانه دو ماه و زنبور عسل 1 سال عمر مي كند.

محور حركت وضعي زمين نسبت به خط قائم 23 درجه و 27 دقيقه انحراف دارد كوچكترين تغييري در اين انحراف باعث دگرگوني آب و هوا و زندگي جانداران و تقريبا از بين رفتن حيات در كره زمين مي شود.

شركت توشيباي ژابن شبكيه مصنوعي چشم ساخته است كه مانند شبكيه طبيعي علائم نوري را دريافت مي كند ولي نمي تواند رنگ ها را تشخيص دهد.

بزرگترين آرشيو الكترونيكي ضبط اطلاعات كامپيوتري معادل با 7 مگابايت توسط شركتي ژاپني به بازار عرضه شد.

الكترونيكهاي ضد چرت كه به بازار عرضه خواهد شد كه دستگاه كوچكي هستند كه پشت گوش نصب مي و به محض خم شدن سر آژيري را به صدا در مي آورد كه به رانندگان بياباني و كارمنداني كه پشت ميز مي خوابند هشدار مي دهد.

نخستين تلسكوپ براي دريافت علائم موجودات زنده در كرات آسماني در آرژانتين به كار گرفته شد.

ستارشناسان انگليسي در منچستر سياره جديدي را خارج از منظومه شمسي كه در كهكشان ساجي تريوس قرار دارد كشف كردند و به نام ستاره نيتروني ناميده اند اين نخستين كشف سياره اي خارج از منظومه شمسي است.

در اوايل سال 2003 ميلائدي دانشمندان اروپايي با آزمايشات بيولوژكي توانستند نوزادي شبيه انسان به وجود آورند اين عمل با اعتراضات شديد مجامع مذهبي و سپس مجامع مختلف انساني رو به رو گرديد اما شبيه ساري انسان به وسيله دانشمندان ادامه دارد.

سرعت حركت چرخشي زمين به دور خود و در استوا 1667 كيلومتر در ساعت كه اين سرعت در هر قرن 30 ثانيه كاهش مي يابد.

اولين علائم راديويي كه ساكنان زمين از كرات ديگر دريافت كردند از كره مريخ بوده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 655
  • بازدید ماه : 802
  • بازدید سال : 8,417
  • بازدید کلی : 59,100
  • کدهای اختصاصی

    ساعت فلش

    خبرنگار
    ویدیو آپارات