loading...
rsh-school
اولین بازی انلاین اتوموبیل رانی
حامد اسدی و رضا محمدی و سعید ایمان پور بازدید : 328 یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

جعفري گياهي است علفي ، دوساله و معطر كه ارتفاع آن تا 70 سانتيمتر مي رسد ، برگهاي آن به رنگ سبز تيره و داراي بريدگي هاي لوزي يا مثلث شكل با تقسيمات رفعي است.

به گزارش ايرنا، گلهاي جعفري كوچك به رنگ مايل به سبز و به صورت چتري است ، ميوه آن كوچك به درازاي 2 ميليمتر و به قطر يك ميليمتر و داراي بويي معطر است.

*** خواص : جعفري ضد نفخ شكم است و شريان‌ها و رگ‌ها را تميز مي‌كند ، دم كرده ريشه جعفري براي درمان تنگي نفس و درمان سرخك مفيد است.

براي رفع لك‌ها و جوش‌هاي صورت، دم كرده جعفري را روي پوست صورت بماليد ، براي روشن شدن رنگ پوست، مقداري جعفري را در نيم ليتر آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و صبح و شب صورت خود را با آن بشوييد. بعد از يك هفته پوست صورت شما روشن مي‌شود.

دم كرده جعفري ضد تب و براي بواسير و سنگ كليه مفيد است ، خوردن چاي جعفري به هضم غذا كمك مي‌كند.

عصاره ريشه گياه جعفري در درمان تبخال سودمند است، گروهي از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي ، با بررسي اثر ضد ويروسي عصاره ريشه جعفري مكزيكي بر ضد ويروس تبخال انساني نوع يك و دو دريافتند عصاره ريشه اين گياه از تكثير ويروس تبخال جلوگيري مي كند.

اين بررسي همچنين نشان مي دهد ، اين گياه ، ويروس تبخال نوع 2 را بهتر از نوع 1 از بين مي برد .
ويروس تبخال نوع يك ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ويروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت هاي تناسلي مي شود .

حامد اسدی و رضا محمدی و سعید ایمان پور بازدید : 301 یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

كنگر گياهي است كه ارتفاع آن تا 5/1 متر مي‌رسد. ساقه راست و شياردار دارد و برگ‌هاي آن بزرگ و داراي قطعات نامنظم و دندانه‌دار است. اين گياه از 400 سال قبل از ميلاد در يونان و رم باستان به صورت خوراكي استفاده مي شد و در قرن 16 به بعد به اروپا راه يافت و به عنوان ماده غذايي در تهيه انواع غذاها مورد استفاده قرار گرفت...

حامد اسدی و رضا محمدی و سعید ایمان پور بازدید : 252 یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

كنگر گياهي است كه ارتفاع آن تا 5/1 متر مي‌رسد. ساقه راست و شياردار دارد و برگ‌هاي آن بزرگ و داراي قطعات نامنظم و دندانه‌دار است. اين گياه از 400 سال قبل از ميلاد در يونان و رم باستان به صورت خوراكي استفاده مي شد و در قرن 16 به بعد به اروپا راه يافت و به عنوان ماده غذايي در تهيه انواع غذاها مورد استفاده قرار گرفت...

امروزه كنگرفرنگي در اكثر نقاط جهان مورد كشت و بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و حتي محصولات آن به عنوان دارو به بازار راه يافته است. جالب است بدانيد که تمامي قسمت‌هاي اين سبزي به خصوص ساقه، دانه، ريشه و قسمت‌هايي از گل به مصرف خوراكي و دارويي مي‌رسند.

هر 100 گرم كنگر خام، حاوي 71 كيلو كالري، حدود 4 گرم قندهاي مختلف، 1/0 گرم چربي و 6/1 گرم فيبر (الياف گياهي) است. ويتامين‌هاي مهم آن نيز شامل B1، B2، B3، B5، B6، B9 و ‍C بوده و املاحي نظير آهن، منيزيم، روي، كلسيم، پتاسيم و فسفر دارد. البته قندهاي مهم آن شامل گالاكتوز و اينولين است. تركيبات مهم ديگر كنگر شامل اسيدهاي گياهي مختلف، كاروتنوييدها، اسانس، آنزيم‌هاي مختلف و ترکيب فعال سينارين است.

اين سبزي خواص دارويي نظير خاصيت آنتي‌اکسيداني و کاهندگي کلسترول دارد. بنابراين احتمال بروز سرطان را کاهش مي?دهد، خنثي‌كننده سموم كبدي و محافظ كبد است و به همين دليل از دانه‌هاي آن داروهايي براي درمان بيماري?هاي كبدي به بازار عرضه شده است. در ضمن، عادت به خوردن آن به هضم غذا کمک کرده و اشتها را افزايش مي?دهد به علاوه حل?کننده سنگ صفرا و برطرف‌کننده سوءهاضمه‌ است بنابراين کساني که سنگ کيسه‌صفرا دارند بهتر است اين سبزي را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

خوردن برگ کنگر توليد كلسترول در بدن را پايين
مي آورد. به همين دليل داروهاي تهيه شده از كنگر را براي امراض قلبي-عروقي و جلوگيري از تصلب شرايين استفاده مي‌كنند. اثرات ديگر آن شامل كاهش چربي خون، ضددرد، ضدالتهاب، كاهش قندخون و به طور ضعيف‌ ادرارآوري است.

جالب است بدانيد که يكي ديگر از استفاده‌هاي مهم كنگر در توليد پنير است. زيرا اين سبزي با آنزيم‌هايي كه دارد مي‌تواند با غلظت يك بر 150 هزار شير را لخته و پنير توليد كند. دانه كنگر نيز حاوي روغني است كه از آن در تهيه صابون، شامپو و پوليش‌ها استفاده مي‌كنند. به عنوان آخرين خواص نيز بايد گفت که كنگر داراي اثراتي نظير ضد تجمع پلاكت‌ها (رقيق‌كردن خون)، ضدتهوع، ضدنفخ، خلط‌آور و مسهل است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 674
  • بازدید ماه : 821
  • بازدید سال : 8,436
  • بازدید کلی : 59,119
  • کدهای اختصاصی

    ساعت فلش

    خبرنگار
    ویدیو آپارات